Twój koszyk jest obecnie pusty!
Reklamacje i zwroty
ODSTĄPIENIE OD UMOWY:
- Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktów zakupionych w Księgarni internetowej bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni.
- Termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Klient wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Produktu – w przypadku zakupu książki lub książek w formie papierowej lub innego Produktu dostępnego fizycznie, które dostarczono w jednej przesyłce,
- w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy – w przypadku zakupu książek w formie papierowej lub innego Produktu dostępnego fizycznie, które dostarczono w więcej niż jednej przesyłce.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, należy poinformować Sprzedawcę (zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w § 1 lit. i) Regulaminu Księgarni) o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu Księgarni, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w § 6 ust. 1 i 2 Regulaminu Księgarni.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwróci Klientowi będącemu Konsumentem wszystkie otrzymane od niego płatności za zwracane Produkty, w tym koszty dostarczenia Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego, niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia Sprzedawcy oświadczenia Klienta będącego Konsumentem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanych Produktów z powrotem lub dostarczenia Sprzedawcy dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta będącego Konsumentem w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient będący Konsumentem nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Po odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Produkty należy Sprzedawcy odesłać lub przekazać niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym wysłano do Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Produkty przed upływem terminu 14 dni. Adres do zwrotu wskazany został w § 1 lit. i) Regulaminu Księgarni.
- Odstępując od Umowy Sprzedaży Klient będący Konsumentem musi ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Produkt należy dostarczyć w ten sposób, by nie został on zniszczony.
- Klient będący Konsumentem ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób inny, niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktów.
REKLAMACJE:
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Produktów bez wad. W przypadku ujawnienia wad fizycznych Produktu po jego odbiorze, w tym uszkodzeń powstałych podczas dostawy, względnie jeżeli Produkt nie jest zgodny z Umową Sprzedaży z innych przyczyn, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie, pisemnie lub pocztą e-mail zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w § 1 lit. i) Regulaminu Księgarni.
- Celem złożenia reklamacji należy przekazać Sprzedawcy wadliwe Produkty wraz z dowodem zakupu i opisem przyczyn reklamacji oraz rodzajem żądania Klienta związanego z reklamacją (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od Umowy Sprzedaży. Rozpatrywanie reklamacji ułatwi Sprzedawcy przesłanie przez Klienta pocztą elektroniczną zdjęć wadliwego Produktu. Uprawnienia Klienta związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za Produkt określają przepisy polskiego prawa, w szczególności Ustawa oraz Kodeks cywilny. Formularz reklamacyjny znajduje się pod adresem: https://wydawnictwokolorek.pl/nowaReklamacja.php .
- Sprzedawca odbierze reklamowany Produkt na swój koszt, a o sposobie odbioru poinformuje Klienta. Sprzedawca nie przyjmie przesyłek odsyłanych za pobraniem, o ile taki sposób odbioru reklamowanego Produktu nie zostanie uzgodniony ze Sprzedawcą.
- Jeżeli Sprzedawca wskaże Klientowi, że reklamowany Produkt Klient powinien odesłać Sprzedawcy samodzielnie, Produkt należy przesłać wraz z dopiskiem w przesyłce „Księgarnia internetowa – reklamacja” na adres zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi w § 1 lit. i) Regulaminu Księgarni. W takiej sytuacji Koszty poniesione przez Klienta związane z odesłaniem reklamowanego Produktu zostaną zwrócone Klientowi przez Sprzedawcę.
- Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę nie dłużej niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamowanego Produktu. Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie. W takim wypadku termin 14 dni będzie liczony od przekazania dodatkowych informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
- O wyniku reklamacji Sprzedawca powiadomi Klienta tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba że Klient zastrzeże inną formę kontaktu.
- Sprzedawca zwraca należność za reklamowany Produkt przelewem lub przekazem pocztowym po przyjęciu i rozpatrzeniu reklamacji.
- W przypadku Klienta niebędącego Konsumentem, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi ogranicza się do kwoty, jaką Klient zapłacił Sprzedawcy za zakup reklamowanych Produktów.